کاربران عضو : 4
حاضرین در سایت : 155

معرفی 5 عضو آخر سایت
ali
mehrad
sahar
admin
پنجشنبه, 28 اردیبهشت 1391
تبلیغات
 
تولید و انتشار جهانی کتاب، موسیقی و فیلم ایرانی توسط آمازون
ثبت آسان مالیکت معنوی : کپی رایت و نشان تجاری
مطالب علمی آموزشی مقالات فنی دانستنی های جالب و خواندنی
دانلود بازی آندروید
www.webdesign24.ir
www.hesabdari-mizan .com
 

مکملهای غذایی سویا در کاهش رشد سرطان سینه بی اثرند

چاپ فرستادن به ایمیل

دانشمندان آمریکایی در بررسیهای خود دریافتند که برخلاف تصور، مکملهای غذایی ایزوفلاون سویا قادر به کاهش رشد سرطان سینه نیستند.

محققان دانشگاه نورث وسترن در تحقیقاتی که به منظور ارزیابی فواید مکملهای غذایی در پیشگیری از سرطان سینه انجام دادند به این نتایج دست یافتند.

این دانشمندان در این خصوص اظهار داشتند: "بررسیهای ما به بیانی ساده نشان داد که مکملها غذا نیستند حتی اگر غذاهای برپایه سویا بتوانند یک اثر حفاظتی داشته باشند ما نتوانستیم چنین اثری را در مورد مکملهای غذایی برپایه سویا مشاهده کنیم."

این محققان همچنین در مطالعات پیشین خود نشان داده بودند که مکملهای "بتا- کاروتن" و "سلنیوم" نیز هیچ تاثیری در پیشگیری از سرطان ریه ندارند.

در این تحقیق، دانشمندان به روشی تصادفی برای 98 زن یک مکمل غذایی ایزوفلاون سویا و یا پلاسیبو تجویز کردند.

ایزوفلاونها عناصر سازنده خوراکیهای برپایه سویا هستند که اعتقاد بر این است یک اثر ضد استروژنی دارند.

این زنان بیش از 4 هزار سلول توموری مخاطی سینه داشتند. پس از گذشت 6 ماه، پژوهشگران سطوح Ki-67 را ارزیابی کردند. Ki-67 یک نشانگر ویژه رشد سلولهای سرطانی است.

براساس گزارش مدیکال اکسپرس، این بررسیها نشان داد که پس از 6 ماه در هر دو گروه آزمایش و کنترل هیچ تفاوتی مشاهده نشد.

باوجود این، در زنان پیش از یائسگی، سطح Ki-67 افزایش یافت که این می تواند حتی به معنی اثرات منفی مکمل باشد.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
بازخوانی

مطالب مرتبط